1ο: Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του σχολείου 2024-2025
- Προσέλευση – παραμονή στο σχολείο και αποχώρηση από αυτό
- Το θέμα της πρωινής προσέλευσης και αποχώρησης αντιμετωπίζεται από το σχολείο μας με βάση τις γενικές αρχές της εύρυθμης λειτουργίας και της ομαλής σχολικής ζωής:
- Το καθημερινό πρόγραμμα αρχίζει στις 8.00 με την προσέλευση των μαθητών/τριών από την είσοδο του σχολείου (Αγ. Αποστόλων), όπου οι εκπαιδευτικοί εφημερίας τους/τις υποδέχονται. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης (8.00-8.15) δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στο χώρο του σχολείου κανείς άλλος πλην των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών. Στις 8.15 με το χτύπημα του κουδουνιού η πόρτα κλείνει. Με σκοπό την ασφάλεια των μαθητών/τριών και με ευθύνη του Δ/ντή η είσοδος-έξοδος του σχολείου θα παραμένει κλειστή σε όλη τη διάρκεια λειτουργίας του. Απουσία στο δημοτικό σχολείο χρεώνεται όταν ο μαθητής ή η μαθήτρια λείψει όλη τη μέρα. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος υπεύθυνος είναι ο/η εκπ/κός που διδάσκει ενώ την ώρα του διαλείμματος οι εκάστοτε εφημερεύοντες/ουσες. Οι μαθητές/τριες μας ενθαρρύνονται να αναφέρονται σε εκείνους/ες για όποιο θέμα προκύπτει.
- Η αποχώρηση των μαθητών/τριών γίνεται άμεσα με τη λήξη του προγράμματος (υποχρεωτικού ή ολοήμερου). Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας/ασκών/ούσα την επιμέλεια για να παραλάβει το παιδί του/της και το παραλαμβάνει αφού πρώτα ενυπόγραφα δηλώσει ενώπιον της Διεύθυνσης της σχολικής μονάδας το γεγονός αυτό.
- Για την ασφαλή αποχώρηση των μαθητών/τριών με το τέλος του πρωινού προγράμματος (13.15) οι γονείς υπογράφουν σχετικό έντυπο παραλαβής του παιδιού τους που δίνεται από το σχολείο με την έναρξη της σχολικής χρονιάς
- Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος
- Οι μαθητές/τριες έχουν δικαίωμα χρήσης των σχολικών χώρων και των μέσων διδασκαλίας (βιβλία, περιοδικά, υλικό κ.ά.) ακολουθώντας τις οδηγίες και τους κανόνες χρήσης τους, αλλά και την υποχρέωση να σέβονται και να μην προκαλούν φθορές σε όλα τα παραπάνω. Τα σχολικά παραπτώματα αντιμετωπίζονται από το σχολείο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται η εφαρμογή των κάθε φορά ισχυόντων παιδαγωγικών μέτρων.
- Το διάλειμμα αποτελεί ώρα ξεκούρασης, φαγητού και παιχνιδιού στην αυλή του σχολείου. Για το λόγο αυτό οι μαθητές/τριες αποχωρούν από την τάξη τους με το χτύπημα του κουδουνιού και κλείνει η πόρτα της για όλη τη διάρκειά του.
- Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν εντός των σχολικών χώρων-κτίρων και υπαίθριων χώρων κινητό τηλέφωνο ή άλλη ηλεκτρονική συσκευή που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου, για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί η ύπαρξη εκτός τσάντας τέτοιου είδους συσκευών, η συσκευή παραδίδεται στη δ/νση του σχολείου, επιστρέφεται μετά το πέρας των μαθημάτων και ενημερώνονται σχετικά οι γονείς/κηδεμόνες.
- Πρόληψη φαινομένων βίας και σχολικού εκφοβισμού
- Η ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Οι μαθητές/τριες του σχολείου ενθαρρύνονται να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων που τους/τις αφορούν με σκοπό την εύρυθμη λειτουργία του. Σε επίπεδο σχολικής τάξης δημιουργούνται οι κατάλληλες συνθήκες για τη συνεργασία εκπαιδευτικών – μαθητών/τριών στην προσαρμογή του κανονισμού ανάλογα με την ηλικία και το επίπεδο για την κάθε τάξη.
- Πώς προλαμβάνει ή σχολική μονάδα περιστατικά βίας και εκφοβισμού;
- Οι μαθητές εκπαιδεύονται στο να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:
1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.
2. Απευθύνονται στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό ή στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος
3. Απευθύνονται στον/στη Διευθυντή/Διευθύντρια.
Στη μονάδα μας υπεύθυνοι για τις αναφορές σε περιστατικά εκφοβισμού και ενδοσχολικής βίας που υποβάλλονται ψηφιακά είναι ο Δ/ντής του σχολείου, κος Μελαχροινούδης, και η εκπαιδευτικός κα Κοντογιάννη.
- Σχολικές εκδηλώσεις – δραστηριότητες
- Η σχολική βιβλιοθήκη του σχολείου μας λειτουργεί φέτος κάθε Δευτέρα και Παρασκευή τις δύο τελευταίες διδακτικές ώρες με τον κανονισμό λειτουργίας της να είναι σε ισχύ.
- Για τις εκδηλώσεις και δραστηριότητες του σχολείου μας οι μαθητές και οι μαθήτριες ενθαρρύνονται να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και ιδέες και με την επιμέλεια των εκπαιδευτικών του σχολείου να αναδεικνύονται οι ικανότητες, οι κλίσεις, τα ταλέντα και τα ενδιαφέροντα όλων. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς θα υπάρχει κατάλληλη και έγκαιρη ενημέρωση για το περιεχόμενο, τον χώρο, την ημερομηνία και το αποτέλεσμα εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων.
- Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων
- Το σχολείο βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την κάθε οικογένεια των μαθητών/τριών του σχολείου μας, με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και φορείς, των οποίων όμως ο ρόλος είναι διακριτός.
- Η φοίτηση των μαθητών/τριών πρέπει να είναι τακτική και για αυτό παρακολουθείται καθημερινά από την/τον εκπαιδευτικό της τάξης. Είναι σημαντική η επικοινωνία σχολείου-οικογένειας και κάθε φορά που δημιουργείται οποιοδήποτε θέμα ο πρώτος που ενημερώνεται είναι ο γονέας/κηδεμόνας/ασκών/ασκούσα την επιμέλεια, ο/η οποίος/α θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο (παρακαλείσθε σε κάθε περίπτωση όπως επικοινωνείτε με τα τηλ. ή το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του σχολείου).
- Νέα ψηφιακά εργαλεία (ψηφιακή βεβαίωση φοίτησης). Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών έχουν τη δυνατότητα έκδοσης Βεβαίωσης Φοίτησης των εξαρτώμενων τέκνων τους μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/attending-school).
- (ψηφιακή πλατφόρμα για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και των φαινομένων εκφοβισμού). Για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού έχει δημιουργηθεί ειδική ψηφιακή πλατφόρμα για υποβολή καταγγελιών (https://stop-bullying.gov.gr/ . Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα έχουν πρόσβαση μαθητές και γονείς, καθώς και όσοι έχουν την επιμέλεια μαθητών/τριών, οι οποίοι δύνανται να υποβάλλουν αναφορές. Επίσης, ορίζεται συγκεκριμένο Πρωτόκολλο Διαχείρισης Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού με σκοπό την εξέταση των αναφορών και την υποβολή προτάσεων για την αντιμετώπιση των περιστατικών σχολικής βίας.
- (ψηφιακή Ενημέρωση γονέων/κηδεμόνων). Δίνεται η δυνατότητα στους γονείς/κηδεμόνες να ενημερώνονται ηλεκτρονικά για τις απουσίες, τη βαθμολογία των μαθητών/τριών και ανακοινώσεις που αφορούν την σχολική μονάδα μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής «eParents» (https://eschools.minedu.gov.gr/ αναμένεται να λειτουργήσει).
- Στη σχολική μονάδα μας λειτουργεί Σχολικό Συμβούλιο στο οποίο συμμετέχουν ο Δ/ντής του σχολείου και τρεις ακόμα εκπαιδευτικοί καθώς και δύο εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και ένα μέλος από το ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συλλογικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της διαδικασίας της σίτισης, στην υγιεινή, στην ασφάλεια και στην πρόληψη ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής.
- Ποιότητα του σχολικού χώρου
- Ένας από τους στόχους του σχολείου είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους/στις μαθητές/ τριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαρά και συντηρημένα κτίρια -αίθουσες, εργαστήρια, παραρτήματα, ο αύλειος χώρος- διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του/τις μαθητή/τριας. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και οδηγούν στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο/η τελευταίος/α ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του/της. Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας καλεί τον γονέα/κηδεμόνα/ασκούντα την επιμέλεια στον οποίο αποδεδειγμένα αποδίδεται η ζημία και του ζητάει να την αποκαταστήσει, μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ημερών. Στην περίπτωση που δηλώσουν ότι δεν προτίθενται να αποκαταστήσουν τη ζημία, τότε η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας το γνωστοποιεί στον οικείο Δήμο σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 28 του ν. 5056/2023. Ο Δήμος οφείλει να ζητήσει και να λάβει τρεις (3) προσφορές για την αποκατάσταση της ζημίας και να διαλέξει την πιο οικονομική, συντάσσοντας προς τούτο σχετικό πρακτικό. Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες στη σχολική μονάδα, τότε ο οικείος Δήμος που επιβαρύνθηκε με τη σχετική δαπάνη καλείται να αποστείλει το αποδεικτικό εξόφλησης είτε στον/στην ενήλικο/η μαθητή/τρια ή στους γονείς/κηδεμόνες του/ της. Τους καλεί εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών να καταβάλουν το ποσό σε συγκεκριμένο λογαριασμό του Δήμου γνωστοποιώντας τους, ταυτόχρονα, ότι σε περίπτωση μη καταβολής του θα υπάρξει σχετική βεβαίωση οφειλής από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία του Δήμου και είσπραξή της, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ν. 4978/2022. Σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.
- Ανατροφοδότηση – προτάσεις βελτίωσης
Τα όποια προβλήματα προκύπτουν ή όποια ζητήματα δεν προβλέπονται από τον παρόν κανονισμό αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και της εκπαιδευτικής νομοθεσίας και αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας (Σύλλογος Διδασκόντων, Δ/ντή καθώς και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης). Οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών ενθαρρύνονται στην επικοινωνία και τη συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων.
- Άλλα
Υποχρεώσεις και καθήκοντα εκπαιδευτικών
Οι υποχρεώσεις και τα καθήκοντα των εκπαιδευτικών ορίζονται από την κείμενη νομοθεσία και κυρίως τα ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών και των συλλόγων διδασκόντων από την Υπουργική Απόφαση Φ.353.1/324/105657/Δ1 (ΦΕΚΒ΄1340/16-10-2202), άρθρο 36 για τους εκπαιδευτικούς και άρθρα 37-39 για τους συλλόγους διδασκόντων.
Υποχρεώσεις και καθήκοντα βοηθητικού προσωπικού
Τα καθήκοντα των καθαριστριών του σχολείου μας όπως ορίζονται από τη νομοθεσία σύμφωνα με το Α.Π.2314/20-02-2014/ έγγραφο του ΥΠΑΙΘ.
Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους
- Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα έχουν επικαιροποιηθεί τα Σχέδια Μνημονίου και Σεισμικού Κινδύνου με την υπ.αριθμό Πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων 2/10-9-2024 και έχουν ενημερωθεί στο σύνολό τους οι γονείς και κηδεμόνες του σχολείου. Επίσης έχει εκπονηθεί ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών και πραγματοποιούνται οι από το νόμο οριζόμενες ασκήσεις ετοιμότητας.
- (διατάραξη της λειτουργίας χώρων πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης) Με τις ποινές της παρ. 4 τιµωρείται όποιος εισέρχεται σε χώρο πρωτοβάθµιας ή δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης και µε οποιονδήποτε τρόπο, ιδίως µε φωνασκίες, θόρυβο, ύβρεις ή απειλές κατά του εκπαιδευτικού προσωπικού, εργαζομένων, υπαλλήλων ή µαθητών διαταράσσει τη λειτουργία του ( παρ. 4 του ν. 5090/24 άρθρο 33: «Όποιος εισέρχεται σε δοµές παροχής υπηρεσιών υγείας, συµπεριλαµβανοµένων των κινητών µονάδων παροχής υπηρεσιών υγείας ή προσεγγίζει κινητές µονάδες παροχής υγειονοµικών υπηρεσιών άµεσης βοήθειας και µε οποιονδήποτε τρόπο, ιδίως µε φωνασκίες, θόρυβο, ύβρεις ή απειλές κατά του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, εργαζοµένων, υπαλλήλων ή ασθενών διαταράσσει τη λειτουργία τους, τιµωρείται µε ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός (1) έτους και χρηµατική ποινή και αν η πράξη συνδέεται µε πρόκληση βιαιοπραγίας, µε ποινή φυλάκισης τουλάχιστον δύο (2) ετών και χρηµατική ποινή».
Διαχείριση λειτουργίας της κεντρικής θέρμανσης του σχολείου
- Η κεντρική θέρμανση του σχολείου κατά τους χειμερινούς μήνες θα τεθεί σε λειτουργία εφόσον πραγματοποιηθεί η ετήσια συντήρηση των καυστήρων από πιστοποιημένο συνεργείο της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Χίου και εκδοθεί το πιστοποιητικό καλής λειτουργίας της κεντρικής θέρμανσης. Ο Διευθυντής ενημερώνει την Τεχνική Υπηρεσία Δ. Χίου, την Αντιδήμαρχο Παιδείας, τον Αναπληρωτή Α/θμιας Εκπ/σης Χίου και το ΔΣ του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του σχολείου και όλους τους γονείς & κηδεμόνες ότι αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις δε θα τεθεί σε λειτουργία η κεντρική θέρμανση του σχολείου το τρέχον σχολικό έτος 2024-2025.
Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας – Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του
Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του σχολείου είναι η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο συμβάλλοντας στην απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, στη διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/τριών καλλιεργώντας δεξιότητες, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η περιβαλλοντική συνείδηση, και στην εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Στόχοι του είναι:
- η προαγωγή της καλής λειτουργίας του σχολείου
- η καλλιέργεια παιδαγωγικού κλίματος στις καθημερινές σχέσεις μαθητών – εκπαιδευτικών με συνεργασία, αλληλεγγύη, δημοκρατικό διάλογο και αποδοχή της διαφορετικότητας και
- η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του σχολείου με σεβασμό στους διακριτούς ρόλους.
Ο παρών εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας ισχύει μέχρι την έγκριση νεοτέρου.
ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ | |
07.00’-07.15’ 07.15’-08.00’ | Υποδοχή μαθητών/τριών Πρωινής Ζώνης Προαιρετική Πρωινή Ζώνη |
08.00΄-08.15΄ | Υποδοχή μαθητών/τριών |
08.15΄-09.40΄ | 1η διδακτική περίοδος |
09.40΄-10.00΄ | Διάλειμμα |
10.00΄-11.30΄ | 2η διδακτική περίοδος |
11.30΄- 11.45΄ | Διάλειμμα |
11.45΄- 12.25΄ | 5η διδακτική ώρα |
12.25΄- 12.35΄ | Διάλειμμα |
12.35΄- 13.15΄ | 6η διδακτική ώρα – Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος |
13.15΄-13.20΄ | Μετάβαση μαθητών/τριών στην αίθουσα ολοήμερου |
13.20΄- 14.00΄ | 1η ώρα ολοήμερου προγράμματος / Σίτιση / Διατροφική Αγωγή |
14.00΄-14.10΄ | Διάλειμμα |
14.10΄- 14.55΄ | 2η ώρα ολοήμερου προγράμματος – Αποχώρηση |
14.55΄-15.05΄ | Διάλειμμα |
15.05΄- 15.50΄ | 3η ώρα ολοήμερου προγράμματος – Λήξη ολοήμερου προγράμματος |
Στη συγκρότηση του σχολικού κανονισμού της χρονιάς 2024-2025 συμμετέχουν όλα τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων, τα μέλη του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και εκπροσώπου του Δήμου Χίου.
3ο Δ Η Μ Ο Τ Ι Κ Ο Σ Χ Ο Λ Ε Ι Ο Χ Ι Ο Υ 2024-2025
ΑΓ. ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ 18, 82131 ΧΙΟΣ – ΤΗΛ: 2271022387/ 2271350746
EMAIL:mail@3dim-chiou.chi.sch.gr- ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ:3dim-chiou.chi.sch.gr