Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, που γιορτάζεται στις 10 Οκτωβρίου, οι μαθητές της Δ΄ τάξης του σχολείου μας μαζί με την δασκάλα τους και τη δασκάλα του τμήματος ένταξης πραγματοποίησαν δράσεις διάρκειας 4 διδακτικών ωρών. Σκοπός των δράσεων ήταν να κατανοήσουν οι μαθητές τον όρο «ψυχική υγεία» και να προτείνουν ιδέες για το πώς να φροντίζουμε για αυτήν, καθώς και να αντιληφθεί ο καθένας για τον εαυτό του ποια πράγματα τον βοηθούν να έχει καλή ψυχική υγεία.
Οι δράσεις ήταν οι εξής:
• Δημιουργία ιδεοθύελλας (brainstorming) ως προς το τι σημαίνει υγεία για τους μαθητές.
• Συμπλήρωση ερωτηματολογίου ατομικά με τίτλο «Τι σημαίνει για μένα να είμαι υγιής».
• Σύνδεση της υγείας με την ψυχική υγεία και αποσαφήνιση του όρου.
• Δημιουργία ομαδικής αφίσας με τίτλο: «Συνταγή για καλή ψυχική υγεία».
• Απεικόνιση του τι έχει ο κάθε μαθητής μέσα στην καρδιά του και του προσφέρει καλή ψυχική υγεία.
Συγκεκριμένα οι μαθητές σχημάτισαν καρδιές και έγραψαν μέσα σε αυτές τα πράγματα ή τις καταστάσεις που ήθελαν. Οι καρδιές τους έγιναν αφίσα κολάζ.
Μέσα από τις παραπάνω δράσεις οι μαθητές βοηθήθηκαν να κατανοήσουν ότι πρέπει όπως ακριβώς φροντίζουμε το σώμα μας, να φροντίζουμε και την ψυχή μας! Συμμετείχαν ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες και βιώσαν θετικά την εμπειρία αυτή αναπτύσσοντας ταυτόχρονα δεξιότητες αυτοέκφρασης και συνεργασίας.