Την Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2016 οι Ε’ και Στ’ τάξεις του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική εκδρομή στο Λαογραφικό Μουσείο Καλλιμασιάς όπου ξεναγήθηκαν από τον Διεθυντή του Γυμνασίου στους διάφορους χώρους που κοσμούνται με δωμάτια και αντικείμενα από τη ζωή των ανθρώπων στα παλιά χρόνια. Έτσι για παράδειγμα συναντήσαμε την κουζίνα με τα μεταλλικά χειροποίητα μαγειρικά σκεύη, την κρεβατοκάμαρα με έπιπλα αντίκες και κεντήματα καθώς και χώρους εργασίας όπως αυτόν του καθαρίσματος της μαστίχας, του σιδερά, του ράφτη, του αλευρά, του ποτοποιού και άλλα πολλά. Το μουσείο αποτελεί ένα κόσμημα για το νησί μας και η αλήθεια είναι ότι πολύ θα θέλαμε να το απολαύσουμε για μια ακόμα ώρα τουλάχιστον. Η επίσκεψη στο μουσείο πραγματοποιήθηκε σε σύνδεση με το γνωστικό αντικείμενο της Γλώσσας της Στ΄ (Ενότητα 6: “Η ζωή έξω από την πόλη”) όπου προηγουμένως οι μαθητές είχαν διδαχθεί για τη «Μαστιχούλα» και όλη τη διαδικασία παραγωγής της αλλά και για το αλώνισμα, οπότε και δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση σε αυτούς τους χώρους του μουσείου.
Η εκδρομή μας συνεχίστηκε με την επίσκψή μας στο Μουσικό Γυμνάσιο της Χίου στα Θυμιανά, σε σύνδεση με το μάθημα της Γλώσσας της Ε΄ τάξης αυτή τη φορά (Ενότητα 7η “Μουσική”) και έτσι οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά θέματα σχετικά με τη μουσική σε έναν οικείο χώρο όπως είναι ένα σχολείο. Στο Μουσικό Γυμνάσιο πρώτα μας καλωσόρισαν ο διευθυντής και η υποδιευθύντρια και ενημέρωσαν τα παιδιά για την «ιδιαιτερότητα» αυτού του σχολείου, το πρόγραμμα και για τα γνωστικά του αντικείμενα. Στη συνέχεια, χωρισμένοι οι μαθητές σε ομάδες των πέντε ατόμων επισκέφτηκαν όλα τα στούντιο όπου οι καθηγητές έκαναν μάθημα μουσικού οργάνου με τους μαθητές τους. Έτσι με ενθουσιασμό παρακολουθήσαμε μαθήματα πιάνου και ταμπουρά που ανήκουν στα υποχρεωτικά όργανα που πρέπει να γνωρίζει να παίζει ο μαθητής που φοιτά εκεί, αλλά και μαθήματα βιολιού, κιθάρας, σαντουριού και λαούτου που ήταν όργανα επιλογής κάποιων σπουδαστών του σχολείου. Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα βασικά μέρη του κάθε οργάνου, να αγγίξουν τα όργανα, να τα συνοδέψουν τραγουδώντας οικεία σε αυτούς τραγούδια, να ακούσουν τους μαθητές του γυμνασίου να παίζουν οι ίδιοι το μουσικό τους όργανο αλλά και να συνομιλήσουν μαζί τους για τους λόγους επιλογής του Μουσικού Σχολείου, τους προσωπικούς στόχους τους αλλά και για την αγάπη τους για τη μουσική που τελικά ενώνει τους ανθρώπους και βοηθάει στην επίτευξη ενός άριστου, ομαδικού μουσικού αποτελέσματος.
Ένα μικρό δείγμα από το ξεχωριστό κρουστό και έγχορδο όργανο, το σαντούρι!